2 större svar.

Planerna detta året?
Planerna med Tea som vi jobbar på just nu är snabbare kontaktfält, vill att hon ska springa hela vägen ner istället för att smyga. Vittringen ska sitta och vi ska ev. starta en Elit klass detta år. Vet inte om man kan skriva ev. i sina planer men nu gör jag det eftersom det jag är osäker på är mig själv. Ett till mål vi har är att minska hennes räddsla för bussar. Det skulle kännas väldigt skönt för både mig och Tea om vi slapp känna obehag varje gång vi åker buss, vi måste ju ta oss hem på ett eller annat sätt ganska ofta. Hoppas att jag ska kunna klura ut någonting så att hon kan acceptera bussar, hon behöver inte tycka det är roligt men hon ska inte heller känna att hon vill dö varje gång hon ser en buss. Vi vill också ta sista pinnen i hopp 2an, men nu börjar det bli dåligt med tävlingar och vi får kämpa. Det största planen vi har är att prova på massor av olika grenar och tänk här på Forshaga.
Jag ska pensionera Anja i år, sista tävlingen är i helgen. Planerna med Jess är grundträning, lek och bus.


Planerna 2012?
Planerna 2012 handlar mest om Jess. Först och främst att ta henne till Forshaga.
Träningsmässigt satsar vi på att träna in alla moment i lydnadsklass 1 och till och med starta någon lydnadstävling. Jag skulle också vilja satsa på att hon ska bli GK vallhund, men detta kan jag nog redan nu säga att det kommer bli svårt eftersom vi har få tillfällen att träna vallning på. Vi har bara möjligheten ibland när jag åker hem och kan ta mig till Nathalie. Hade även tänkt mig att jag ska börja med Agilityn, börja med grundövningar i alla fall. Få henne att förstå handlingstecken för att vi ska svänga te.x, Träna slalom och tunnel. Träna kontaktfält. Men hopphinder vill jag helst inte börja med innan hunden har vuxit i sig själv och känner sig stabil i sin kropp. Mina planer med Tea känns oklart inför nästa år, Jag vet inte när Nathalie vill ha tillbaka henne eller om jag kanske inte hittat privat boende så hon måste hem i alla fall. Vill helst inte tänka så mycket 2012 med henne, vi får se helt enkelt.


Vad har du för planer med din hund/hundar 2011-2012?




Kommentarer
Postat av: Johanna Kempe

Att kvala in till sm med Erik och att starta lydnads 1 an med Ida och även appellen i spår.

2011-09-09 @ 14:21:47
URL: http://johannakempe.blogg.se/
Postat av: Bella och Chica - En hundblogg

Starta i freestyle eller lydnad med Chica :) På tävlingsfronten dårå :)



Tycker du bör uppdatera lite mer ;)

2011-09-11 @ 17:25:40
URL: http://flappy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0