Min underbara och galna helg

Helgen började med att Lisa kom och hämtade mig och sedan åkte vi vidare till Nathalie, Tog på hundsläpet och proppade in allt och alla. 3 galna tjejer och 9 minst lika galna hundar.



Resan ner gick bra och vi var framme runt kl 1 då vi besiktade hundarna och sedan var det invigning, jag och Nathalie passade på att träna lite lydnad i en av de tomma ringarna med mycket störning och ett band som spelade hög musik. Kl 6 skulle jag vara med på handlingen med Tea så vi åkte in till centrum och "lånade" lite blommor till min håruppsättning som Nathalie gjorde med Lisa som medhjälpare.



Handlingen gick jättebra, Tea tycker det är tråkigt men hon står ut och är jätteduktig. Vi fick ingen placering men detta var ju mest en rolig grej när vi ändå åkte ner.

Dom började med Hoppklassen på Lördagen och Agilityklassen på söndagen. Jag var otroligt taggad och ville gå in och ge allt. Tycker också jag gjorde det, i alla fall på lördagen. Anja gick så jäääkla fint och det blev 0 fel. Jag missade banvadringen till hoppklass 2 där jag skulle köra med Mini så Lisa hade ungefär 5 minuter på sig att lära mig banan men jag gick in där och vi slutade på 5fel (slalom ingången). Till Klass 3 där jag kör Tea var det gemensam banvandring i 20 minuter och sedan började dom med small, medium och till sist large så när det tillslut var min tur så glömde jag banan, Stod mitt på planen och undrade vart jag skulle nu. Tea stod framför mig "vart ska vi nu, vart ska vi nu????" men sen kom jag på rätt spår igen och vi slutade på 5 hinder fel och TIDSFEL, haha...

Söndagen gick också bra, Började med Anja och vi slutade på 5 fel (jäääävla kontaktfält...) Vi slutade allt som allt på en 7de plats, bra jobbat av min bästa tant som bara har en tävling kvar nu innan hon får gå i pension.
När jag skulle köra Mini var det spöregn verkligen och vi gick in och ingen av oss var särskilt taggade att springa i regnet så vi fick 10 fel tror jag.
Tea - Var fortfarande spöregn och kanske till och med när regnet var som värst men vi gick in och körde i alla fall, Känns som allt börjar släppa nu. Jag börjar lära känna henne, jag börjar lära mig att köra en så pass snabb hund och vi börjar klicka helt enkelt. När vi hade 3 hinder kvar springer Tea upp med världens fart på A-hindret och halt är det så hon halkar till när hon kommer ner så springer hon av banan. Verkligen inte likt henne, Tea skulle aldrig springa av en Agilitybana, så jag antog att hon gjorde illa sig och gick av med henne. Vi såg inget på henne efter så jag tror bara det var en chok eller liknande.

Jag är otroligt nöjd över alla mina hundar, Hoppas dom är lika nöjd över mig!
Har haft en helt Galen och rolig helg med mycket skratt och till och med gråt, Underbart sällskap som fått resan att bli årets höjdpunkt. Man har aldrig en tråkig stund med Lisa och Nathalie!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0