Inlärnigstips.

Jag vill att Jess ska få snygga övergågar från te.x sitt - ligg - stå.
När hon ligger ner vill jag att hon ska hoppa upp till sitt, och lika till stå. Detta lär jag in genom att visa med en godis i luften tills frambene lyfter och sen te.x Sitt. Inte svårare än så. Om ni förstå tanken så blir det ett litet hopp innan hon sätter sig.
Jag tror att detta kan vara en bra metod, men det återstår väl och se.
Låsta bakben tror jag att man får lite på köpet här eftersom när hunden skiftar så ska frambenen vara det hunden lyfter från marken är chansen att bakbenen rör sig mycket mindre enligt mig.
Detta tycker jag ser snyggt ut på tävling, hunden är energisk och allert.



Hur lär i era hundar snabba skiften?

Kommentarer
Postat av: Emma

hej asså kan du besöka min blogg och komentera



2011-08-10 @ 18:03:26
URL: http://www.bezziz.bloggplatsen.se
Postat av: Alice

Mina 2 valpar har jag gjort som du på, sen har jag ökat avstånden lite och för att inte hunden ska ta steg framåt gör jag "handsignalen" MOT hunden som att man nästan backar den, vissa gör handsignalerna "bortåt" så det blir som en signal att hunden FÅR ta steg framåt :)

2011-08-10 @ 21:59:01
URL: http://fotohunden.blogg.se/
Postat av: Linnea & gänget

Klicker + target har jag använt mig utav när jag lärt in snabba skiften på min BC vilket funkat superbra!

2011-08-11 @ 15:07:45
URL: http://klickertokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0