I'm Back!

Har haft fel på mitt internet i några dagar men nu fick jag äntligen igång det och tänkte berätta lite hur det går för mig och Tea på Forshaga.
I går var första dagen för hundarna, den här veckan ska vi alltså "skola in" våra hundar. Då kommer vi i kort sagt sitta inne hos hundarna i deras boxar mesta dels av tiden för att vänja dom med den nya miljön.

Så här ser schemat ut för "In skolnings" Veckan.
Måndag 10.00 Samling utanför hundstallet på planen med sina hundar.
- Dela ut pärmar med bl.a. "stallrutiner", sitt i boxen och läs häftet.

12.00 Gå hundpromenad i mindre grupper.

12.20-13.20 Lunch i stallet.

13.20 Återsamling ute på planen
- Träna lugn och ro.
- Prata om stallrutiner.

14.20 Alla sätter sig i egna boxen en stund.

15.00 Slut för idag.

Tisdag 9.00-10.30 Samling utanför hundstallet. Sitt i boxen och läs hundpolicyn, skolans ansvar.

10.30 - 11.00 Ta ut hundarna på promenad.

11.00 - 12.00 Samling ute på planen.
- Hanteringsövningar.
- Lugn och ro.
- Diskutera hundpolicyn och skolans ansvar.

12.20 - 13.20 Lunch i Stallet.

13.20 - 14.00 Hundinlämning, sitta lugnt i boxen.

14.00 - 14.30 Träna på att gå förbi hundboxar, Träna hundluckan.

14.30 Slut för dagen.

Såhär här har det ungefär sett ut dom här två första dagarna. Jag är imopnerad av hur lugnt det var i hundstallet och att alla hundar kom till ro så fort. Vill ni att jag ska skriva schemat om de resterande dagarna redan nu?




Kommentarer
Postat av: Linnea

Låter som mysiga introduktionsdagar! Ångrar mig lite att inte jag valde hundgymnasium, verkar superkul ju :)

2011-08-23 @ 21:57:01
URL: http://tassarna.weebly.com
Postat av: Alice

Låter jättekul! Skriv gärna mer schema du :)

Vad är det för nått du är på, hund träningsläger eller?

2011-08-24 @ 16:02:42
URL: http://fotohunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0