Galen dag..

Blev en tur till Mora idag med Nathalie och ett gäng hundar.
Turen började lagom bra med att Jess kissade på mig när hon såg Jojo (glädje)..
Vi började även med att hämta upp en av Teas valpar som nathalie ska ha på träning ett tag, Snygge heter han. ;) Sedan åkte vi mot Brukshund klubben och drog igång träningen, vi hade i alla fall hundar så det räcker. Tränade lydnad med Tea, Första två passen var inte roliga. Hördes lite skott på nära håll, då kunde vi glömma träning. Hade ju Jess med mig så vi tog ett pass också, inte så längt dock då hon fortfarande har lite ont i benet.
Är jättenöjd med Jess, vi tränade lite ligg och kontakt. Ligg tränar jag just nu att jag backar och busar upp henne lite, sedan ska hon lägga sig fort.. Lite svårt att förklara men kanske kan filma det någon dag.

Efter ett tag provade jag med Tea igen, stor skillnad. Mycket bra fotgående och även några bra rut-skick.
Testade även lite lydnad med hunden vi hämtade, snygge. Han kunde inte så mycket men är verkligen en sån där hund man vet att man kommer gilla från första stund.

Kommer antagligen upp massor med galna bilder någon dag och i helgen blir det en galen tur med Lisa och Nathalie ner till U-SM..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0