Information om Anja

 

Respons Gnistrande- Glimt- ten.
"Anja"
f. 2003-02-17
Tik
Golden Retriever
e: FINUCH Amirene Timmy Boy, u: SUCH DKUCH Respons Vinjett- ten.
Uppfödare: Kennel Respons, Maud och Janne Törnblom.
Ägare: Kristina Matsson
Fodervärd: Carina Halvarsson (min mamma)

 

Anja är min första hund och henne fick jag 2006, hon var alltså 3 år när jag fick henne.
Hon är en väldigt bra första hund och jag har lärt mig otroligt mycket tackvare henne. Anja klassas nog som en av dom snällaste hundarna i världen. Hon har och skulle aldrig göra en fluga förnär. Men träningsmässigt gör hon inte mer än hon blir tillsagd och men farten har kommit med åren. Jag tror hon räknar sina födelseår neråt.
Jag har i säkert 3 år haft planerna "Nästa år ska hon pensioneras" men för varje år som går får hon mig alltid att skjuta upp pensionerings planerna. Anja är alltid den hunden som får en Egoboost vid på Agility tävling som vill visa upp sig för publiken och tar gärna några egna varv på banan. Vi tävlar och tränar i Agilityklass 1 och hoppklass 2.
Tillsammans har vi vunnit U-SM 2010.
Anja bor numera hemma hos min mamma och har tyvärr en juvertumör.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0